קריאה מהירה ועיצוב המוח
(התפרסם במגזין “חיים אחרים” , גיליון ספטמבר 2010) במהלך הקריאה משתמשים רק באזורים מסוימים בלבד של המוח וחלקים נרחבים נותרים ללא שימוש. הטכניקה של קריאה תלת מימדית משתמשת ביכולת תפיסה […]
נפלאות התבונה – ללמד ילדים ללמוד אחרת
כשהייתי קטנה אובחנתי כמחוננת. הייתי אחת מאותם ילדים שמשתעממים בשיעור, אבל אז עוד לא קראו לזה הפרעת קשב. אמא שלי אומרת שהציעו לה כמה וכמה פעמים להקפיץ אותי כיתה אבל […]
מסע התגלית האמיתי, או איך ליצור שינוי – שולמית אסיף
“מסע התגלית האמיתי אינו כרוך בלגלות יבשות חדשות, אלא בלראות בעיניים חדשות” מרסל פרוסט בתגובה לכל גירוי המגיע אליו, המוח שלנו שואל את עצמו כל הזמן, באופן אוטמאטי לחלוטין שתי […]
למצוא את הנתונים – מאמר רביעי על זיכרון
רבים חוששים שהם “צריכים לזכור יותר מידי דברים”, אך מארק רוזנצוויג, מדען מקליפורניה שחקר במשך שנים תאי מוח בודדים, הצהיר כבר ב-1974 שגם אם במשך כל חיינו היינו מזינים את […]
20 טיפים לשיפור הזיכרון – מתוך מאמר ב”לאשה”
מאמר מגזין “לאשה”, גיליון 3303, 2/8/2010 תמונות של הכתבה בתחתית המאמר 20 טיפים לשיפור הזיכרון בקורס ובסדנאות ל”קריאה תלת ממדית” שהיא מעבירה, מלמדת שולמית אסיף איך לשפר את הזיכרון. היא […]
מאמר שלישי על זיכרון – אחסון הנתונים | שולמית אסיף
היכן נמצא הזיכרון? בשאלה זו התחבטו רבים משחר ההיסטוריה. כ-600 שנה לפני הספירה הנוצרית, פרמנידס תפס את הזיכרון כמעין ערבוב של חושך ואור, חום וקור, אשר רק אם התנאים נותרים כפי […]
ניהול הידע – על האפשרות לשפר את הזיכרון וניהול הידע במוח – שולמית אסיף
*המאמר פורסם במגזין “סטטוס”, גליון מאי 2010 הזיכרון, איך הוא עובד, איפה הוא נמצא, איך אפשר לדלות את הנתונים שתוכנו – נושא זה העסיק חכמים רבים במשך ההיסטוריה. כ-600 שנה […]
…לשנה הבאה בני חורין – להיות חופשי עם יכולות קריאה חדשות
‘בכל דור ודור, חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא מארץ מצרים’ – כך אנו אומרים כל שנה בערב פסח. ניתן, כמובן, להתייחס לסיפור התנ”כי על יציאת בני ישראל […]
להיות מלך – מחוננים וקריאה מהירה | שולמית אסיף
נפלה בחיקי השנה הזכות ללמד ילדים מחוננים לקרוא בקריאה תלת מימדית. פעם אחר פעם, אני נפעמת מהמוחות הקטנים-גדולים המבריקים האלה, מהיכולת שלהם לקלוט ולעבד נתונים, מהיכולת שלהם להנחיל לעצמם יכולות […]
מאמר ראשון על זיכרון וקריאה מהירה | שולמית אסיף
בטכניקה של הקריאה התלת מימדית, אנו לומדים בעצם כיצד להטמין את הנתונים בתוך הזיכרון שלנו כדי לדלות אותם, מאוחר יותר, באופן רצוני. מדובר בפרוצדורה השונה מדרך הקריאה הרגילה שלנו ואשר […]

