מאמרים

הזמן – שולמית אסיף

כמה דברים היינו רוצים לעשות, כמה דברים היינו רוצים לדעת, כמה ספרים היינו רוצים לקרוא… עבור כל אלה חסר לנו בעיקר זמן.

‘זמן מוגדר על ידי שינוי, ותלוי בו. משמעות הזמן הינה היכולת התאורטית של מיקום גורמים שונים במציאות ותכונותיהם להיות אחרים ממה שהינם’

אם הייתי צריכה להגדיר את שתי הסוגיות העיקריות להם נותנת ה’קריאה התלת מימדית’ מענה, הייתי בוחרת בשני המרכיבים האלה: זמן ושינוי.

ה’קריאה התלת מימדית’ נותנת מענה לשתי הסוגיות. ברמה הפרקטית, היא עוזרת לנו לקצר באופן משמעותי את הזמן הנדרש להטמעת כל מסד נתונים שהוא, כשהיישום המיידי שלה הוא בקריאת ספרים. בתפיסתה המורחבת יותר, ה’קריאה התלת מימדית’ עוזרת לנו לשנות את דפוסי החשיבה שלנו, להשתמש באזורים נרחבים יותר של המוח, ליצור קישורים עצביים חדשים, להתגבר על הפרעות למיניהן אשר מונעות מאתנו היום לקרוא ולהרחיב את יכולת התפיסה שלנו.

מה ייחודי לשיטה?

השאלה הראשונה שאני נתקלת בה בדרך כלל היא: במה זה שונה מטכניקות אחרות המצויות בשוק וביניהן טכניקות המלמדות קריאה מהירה? למען האמת, המקור של הטכניקות האלה הוא כה עתיק, שכל מי שיתיימר היום להיות הממציא שלהן יחטא ביוהרה. מזה אלפי שנים נהוגה בטיבט ‘הקופסה הטיבטית’, המלאה באבנים יקרות מגדלים וצבעים שונים, כדי להרחיב את יכולות המחשבה של הילדים המיועדים. שירותי הביון של בריטניה ושל מדינות אחרות היו נוהגים החל משנות החמישים לאמן כך את המרגלים המיועדים לשלוף בצורה מהירה נתון מסוים מתוך מסד נתונים, כמו למשל: כמה אנשים עם חולצה לבנה נמצאים בככר? וכן הלאה וכן הלאה. -..-

את השיטה הספציפית הזאת הרכיב הרופא האיטלקי ד’ר פיליפו רוסי מאיטליה, תחת הדרכתו של פטריציו פאולטי, המאמן הנודע, אשר הגה את שיטת ‘החינוך לאלף השלישי’. הלימוד הזה הוא שיטה שהורכבה מהרבה שיטות מוכרות יותר או פחות, אך גם משיטות עתיקות מאד ונשזרה בטכניקות הקשורות לפיתוח הפוטנציאלים של האדם שמלמד פאולטי. בישראל ניתנה לחברת אינפורמה ישראל בלעדיות ללימוד השיטה. ההבדל נעוץ בהבנה המקיפה של מה צריך בשביל שזה יעבוד – בחינוך לאלף השלישי אנחנו קוראים לזה ‘ללמוד כיצד ללמוד’.