מאמרים

נחמה בלבן, מורה לספרות והבעה

הקורס אפשר לי יכולת עיבוד של טכסט באופן מהיר ויעיל יותר, ובכך הגשמתי את המטרה הראשונה לשמה נרשמתי אליו. בסיוע הטכניקות הנלמדות, אני מצליחה להתגבר על ‘ים’ חומר הקריאה שתמיד עומד לפני. אך במשך הזמן, בסיוע תרגול, הצלחתי לפתח מיומנויות דקות ומורכבות של הבנת הנקרא, תוך כדי העיבוד הראשוני של הטכסט הנתון, כגון: הבחנה ברצף הרעיוני, הבחנה בין עיקר לטפל, חידוד היכולת לראות את הטכסט באופן כולל ומציאת הרעיון העיקרי בו, ובכל זאת כבר בפגישתי הראשונית עמו. כמורה להבעה וספרות, אין לי ספק שהמיומנויות הנלמדות בקורס מסייעות לא רק לקריאה של חומר, אלא יותר מכך: הן יכולות לתרגל את הכותב ליצור טכסט באופן בהיר, תמציתי ורהוט.הקורס אף החדיר בי את הביטחון להתחיל ללמוד (אני מעל גיל 60) שפה חדשה, איטלקית. הטכניקות בקריאה התלת מימדית שפרו לי את יכולת הזכירה, השינון ופתוח המודעות למבנים לשוניים חדשים.