מאמרים

נוי מורדיקוביץ, סטודנט להיסטוריה ובלשנות

שלום רב, שמי נוי והנני סטודנט להסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים, את הקורס בקריאה תלת מימדית עם שולמית עשיתי באמצע שנה א’ כשבוע בלבד אחרי שסיימתי את הקורס, חיכה לי מבחן בנושא יוון העתיקה, מלא פרטים וחומר קריאה רב. ללא לאות הפשלתי את משקפי וניגשתי לעבור על החומר בשיטה החדשה שלמדתי,ואכן הצלחתי לקרוא את כל החומר (סה’כ מעל 750 עמודים ונשאר לי די זמן לעשות חזרות כמו שצריך. במהלך המבחן הרגשתי שידיעותי לא היו מספיקות ואכן הציון שקיבלתי לא היה מספק בעליל. אחרי רוגז קצר על שולמית, הקורס, השיטה והעולם האקדמי, עצרתי ונשמתי בשיטה שלימדה שולמית כדי להירגע. הבאתי בחשבון את העובדה שמכיוון שהייתי חדש בשיטה לא ביצעתי את הטכניקה במיומנות מספיקה כדי לקבל את ההטבות המקסימליות ממנה. המשכתי להתאמן בדרך הקריאה החדשה ולקראת המועד הנוסף עברתי על כל החומר פעמיים. ואכן הרגשתי בנוגע לחומר היתה טובה בהרבה, אחת הסיבות לכך שמיומנותי המשתפרת בשיטה איפשרה לי להבין את החומר בצורה טובה יותר מהפעם הראשונה. וכך, מבלי שהשתמשתי בקריאה רגילה, הצלחתי להתכונן למבחן שקריאה היא חלק גדול מההכנה אליו ולקבל ציון של 91 ! אם למבחן בהיסטוריה הקריאה התלת-מימדית אפשרית, אז אני מאמין שלכל מקצוע אחר היא גם.