הבלוג של שולמית

לימוד קריאה מהירה ופרטי הפרטים | שולמית אסיף

בליווי שאנו נותנים למשתתפים בקורסי הקריאה התלת מימדית, כדי ללוות אותם באימון ובהטמעה של השיטה, אני מוצאת עצמי לעיתים קרובות כותבת תשובות ארוכות ומפורטות שמטרתן היא לכוון את האימון. פעמים […]

להרחיב את המסגרת – גמישות מחשבתית וקריאה מהירה | שולמית אסיף

קריאה מהירה אינה רק יכולת טכנית, זהו שימוש בצורת מחשבה שונה לגמרי, עמוקה יותר, גמישה יותר. בכדי לקרוא בקריאה מהירה כל טכסט שהוא, אם כן, לא מספיקה היכולת הטכנית – […]

המעט שהוא הרבה – על קריאה מהירה והרבה יותר – שולמית אסיף

קריאה מהירה היא משאת נפשם של רבים מהאנשים עמם אנו, באופן טבעי, באים במגע. בו זמנית, לרבים מהפונים יש חשש שאם יקראו מהר, ילך לאיבוד חלק גדול מהטקסט והם ‘לא […]

מבנה המוח ואיך הוא קשור לקריאה מהירה

איך כותבים סמס? איך מוצאים שם ברשימת אנשי הקשר של הטלפון הסלולארי שלכם? איך מסמנים שם פגישה? אני בטוחה שכל אחד ואחת מהקוראים יודע לענות על השאלות האלה. איך בנוי […]

מסע התגלית האמיתי | שולמית אסיף

‘מסע התגלית האמיתי אינו כרוך בלגלות יבשות חדשות, אלא בלראות בעיניים חדשות’ / מרסל פרוסט בתגובה לכל גירוי המגיע אליו, המוח שלנו שואל את עצמו כל הזמן שתי שאלות: ‘מה […]

השיפור – שולמית אסיף

‘תהליך השינוי מתחיל במקור עם היכולת שלנו להותיר לעצמנו תמיד חלל לשיפור’. (פטריציו פאולטי, ‘אררט – דרך ההתפתחות’) פעמים רבות אני פוגשת אנשים אשר מכריזים על הרצון שלהם להגיע להישגים […]

Structure of the brain and how it is related to speed reading

How do you write a text message? How do you find a name in your mobile phone contacts list? How to enter an appointment there? I am sure each of […]

הזמן – שולמית אסיף

כמה דברים היינו רוצים לעשות, כמה דברים היינו רוצים לדעת, כמה ספרים היינו רוצים לקרוא… עבור כל אלה חסר לנו בעיקר זמן. ‘זמן מוגדר על ידי שינוי, ותלוי בו. משמעות […]

לקראת יכולת קריאה מהירה: מאמר שני על זיכרון – סיווג הנתונים

במאמר הראשון על הזיכרון כתבתי על מה שאנו יכולים להחשיב כשלב הראשון כדי לזכור טוב יותר והוא שלב הקליטה. אמרנו שכדי לזכור בעתיד, עלינו להיות נוכחים וקשובים עת אנו קולטים את החומר. במאמר הזה ברצוני לשפוך אור על השלב השני של שיפור הזיכרון והוא שלב ארגון הנתונים. בואו נבדוק איך זה עובד.