הבלוג של שולמית

קריאה מהירה – הסרט “לוסי” ולשדרג את המוח

לוסי הוא הכינוי שקיבלה האם הגדולה של האנושות, בת 3.2 מיליון שנים, שהשתמשה במוח שלה בצורה טובה מאבותיה. לוסי הייתה אוסטרולופיתאקוס     (Australopithecus afarensis), החוליה המקשרת בין קופי האדם לבני […]

קריאה מהירה – קורס פרונטלי או דיגיטלי

אחת השאלות העיקריות שאני והעוזרים שלי פוגשים בשיחות הטלפון הרבות היא: מתי הקורס? איפה הקורס מתקיים? לאן אני צריך להגיע? כמה פעמים? התשובה שאני תמיד נותנת היא זו:הקורס הזה מתנהל […]

לשדרג את המוח – למצוא את השקט ובכל זאת לחשוב

המאמר הזה נכתב בימים של מלחמה.“כשהתותחים רועמים המוזות שותקות”, אומר הפתגם, ונראה לי שכולנו מצליחים להרגיש את זה בתקופה הזאת.כולם עצובים, כולם כועסים, כולם חוששים.נראה שהדבר האחרון שבא לעשות, שמרגיש נכון, […]

קריאה מהירה ושיפור זיכרון מעל גיל 50

במשך השנים נתקלתי, דרך הטלפונים השונים שהגיעו אלינו, בשאלה: “אני מעל 50, יש לי בכלל מה להתחיל עם זה, או שזה מיועד רק לצעירים?”. במילה “זה” הם מתכוונים, כמובן, לקורסים […]

הקשר בין לקרוא מהר ולדחות סיפוקים

אני די משוכנעת שהשאלה הראשונה שתעלה במוחכם למקרא הכותרת של המאמר תהיה: מה הקשר בין דחיית סיפוקים וקריאה מהירה?ואכן, לכאורה הקשר לא ברור מאליו, שהרי, שוב לכאורה, קריאה מהירה היא […]

מתי מגיע הרגע הנכון לקרוא בקריאה מהירה

מתי הזמן הנכון?  מתי הזמן הנכון. זוהי שאלה שאני פוגשת בה לעיתים קרובות מאד. אני, כמובן, פוגשת בה בהקשר של “מתי נכון להתחיל קורס קריאה מהירה?, אך כולנו מודעים לכך, […]

מפות ארגון חשיבה – הדרך הטובה ביותר לזכור

כל ספר שקראנו, גם המעניין ביותר, נדחק בסופו של דבר אל תוך מאגרי הזיכרון לטווח ארוך שלנו ופרטיו מפסיקים להיות לנו זמינים במחשבה המודעת, שכן הזיכרון המידי הוא מוגבל ומה […]

האם לקרוא מהר תלוי בכישרון או זו תוצאה של אימון

האם קריאה מהירה, קריאה ממש מהירה, היא משהו שנולדים אתו או משהו שניתן להשיג על ידי אימון? פעמים רבות אני שומעת מאנשים שיוצרים אתי קשר שהם לא מאמינים שאפשר לקרוא […]

הקשר שבין לקרוא ולהבין את הנקרא – מאמר שני

במאמר הראשון התמודדנו עם כמה מהדברים שמסיחים את תשומת לבנו מהספר, כמו למשל הגירויים החיצוניים, ומה שאנחנו יכולים לעשות כדי להתגבר עליהם באופן פרקטי. במאמר הזה נתמודד עם גירויים מסוג […]

לקרוא ולהבין את הנקרא – מאמר 1

לקרוא ולהבין את הנקרא.זו אמורה להיות הנוסחה הקבועה. אני קורא ואני מבין את מה שאני קורא – איזו סיבה אחרת יכולה להיות לקריאה? אף אחד מאתנו לא קורא כדי רק […]